Wednesday, May 25, 2011

Test i Blekinges geografi

Kan du med hjälp av ovanstående bild gissa dig till vilket samhälle i Blekinge jag har besökt idag? Nej, jag förväntar mig inte att någon ska kunna identifiera den på den här synnerligen anonyma bilden. Däremot är det faktiskt så finurligt att bilden också fungerar som en alldeles utmärkt rebus. Vad föreställer den? Kom på det, och sedan hittar du några lämpliga synonymer och sätter ihop. Den är inte så svår, om man känner till orten. Om du inte är så bevandrad i Blekinges geografi så kan jag trösta dig med att det nog finns många Blekingar också som aldrig hört talas om den. 347 personer bor där enligt Wikipedia och det var en ren tillfällighet att jag hamnade där. Min kamera dras till de små byarna. Det är där kan man hitta det allra mest oväntade...

Ikväll blir det tidigt i säng. Det gäller att vara utvilad. Jag ska jaga studenter i två dygn framöver. God natt!

Tillägg: Det är inte min kamera som dras till småorterna. Det är jag som gör det.  Kameran föredrar städerna. Den tog ju faktiskt bussen själv till Sölvesborg häromdagen...

No comments: