Thursday, August 26, 2010

Jag har tagit ett körkort! (För bil)

Just det, jag har tagit ett körkort. För bil. Idag. Och jag har inte tagit en körlektion eller läst någon teori sedan 2001. Det gick så lätt. Lättare än man kan tro. Det ligger i min plånbok just nu. Men det var inte meningen. Jag skulle bara låna det. Och jag ska lämna tillbaka det i morgon. Ber så hemskt mycket om ursäkt...

Jag gjorde en tjänst åt en äldre herre som jag känner här i förorten. Jag gick till postombudet och hämtade ut hans paket. Jag var med andra ord också ett postombud, fast den andra sorten. Då behöver man två ID-kort. Sitt eget och paketmottagarens. Så jag fick låna mannens körkort, och sedan gick jag bort till macken och hämtade paketet. 3,5 kg passepartouter (Stavas det så? Heter det så i plural? Flertal alltså.) Sedan gick jag tillbaka till mannen och överlämnade paketet. Men körkortet glömde jag.

Jag har tagit ett körkort. För bil. Oavsiktligt...

1 comment:

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag said...

Du är en bit på väg till det riktiga! Nästa steg blir till att åka till Legoland och ta körkort för legobilarna, klarar en 5-åring det, klarar du det, behöver inte ens bekymmra dig för teoriprovet, då de med all sannolikhet inte förstår ett ord av vad du säger, och så får ju förståss alla som betalar ett körkort, bara en sån sak, borde kanske vara något för sverige att ta efter... För övrigt, ha en trevlig helg!