Monday, January 5, 2009

Fotomaran avgjord!

Kommer ni ihåg Fotomaran? Fotografera sex bilder på lika många timmar, en i varje kategori och i rätt ordning. Jag har gått här och väntan på inbjudan till prisutdelningen, men nu ser jag att den redan har varit...

Hursomhelst, då kan jag nu äntligen dela med mig av mina bidrag. Jag försökte vara så originell som möjligt när jag tolkade de olika kategorierna, kanske för svårtolkat ibland. Vad tycker du?

Första uppgiften. Fotografera ditt startnummer. I mitt fall nummer 19.

Första temauppgiftent: VATTEN. Nå tänkte jag, här gäller det att hitta ett motiv som inte innehåller något vatten alls. Det vore för uppenbart. Men som man ändå omedelbart associerar till vatten. Så jag valde detta. Kanot och brygga...

Två lappar på vindrutan. Då har den stått här en TID, vilket var andra temat...

"UNDERBAR" (Det är alltså en bar till höger...)

ROMANTIK: Jag hittade som bekant aldrig någon bokläsande hund, så jag fick nöja mig med den här mer ordinära tolkningen...
TRÅNGT var i den här trappan. Bred som en normal trappa, men delad i två. När jag tittade upp efter att ha tagit den här bilden så såg jag att jag precis stod utanför en tjejs fönster, med en kamera i handen. Hon stod där inne och... Lyckligtvis såg varken hon eller någon annan mig, för det hade kunnat bli besvärligt att förklara vad jag gjorde där...

LJUS. Vid det här laget var jag trött och frusen, och sista bilden blev något av ett hafsverk. Och nu verkar det som jag fick andra pris i kategorin med den här bilden...

1 comment:

Anonymous said...

Tack för kommentaren på min blogg.
Fina bilder!