Thursday, October 18, 2012

Möglig Pytt i Panna!

pytt i panna, med ädelost, mögelost, möglig, husmanskost, tsyfpl, foto anders n

Dagens lunch. Kanske en bättre rubrik hade varit Klassiker med en twist: Pytt i panna ur påse, Två ägg (sunny side down), rödbetor samt lite smulad ädelost ovanpå...

Apropå Sunny Side Down. Jag kunde inte för mitt liv komma på vad motsatsen till ett vändstekt ägg kallas på svenska. Och efter en googling inser jag att jag inte är ensam. Engelsmännen säger Sunny Side Up. Själv hade jag problem att få över dem på tallriken, därav min egna variant. Jag hittade förresten en intressant artikel på ämnet i Språktidningen, som jag köper ibland på Emmaus. Men det här var i nätupplagan. Vilket kanske var tur. Tänk om jag hade lagt en länk till en papperstidning. Och du hade klickat på den och plötsligt hamnat i en av mina tidskriftssamlare. Fast å andra sidan hade det varit ganska trevligt, det med...

No comments: